160.000 ton – Så meget CO2 kan Hærvejsmotorvejen udlede Ifølge Vejdirektoratet kan den kommende Hærvejsmotorvej årligt øge CO2-udslippet med op mod 160.000 ton årligt. Det svarer til over én procent af transportens CO2-udledning.
VW investerer 150 mia. kroner i elektriske biler Enorme investeringer i elektriske biler og batteriproduktion skal gøre VW til den førende producent inden for bæredygtig transport. Allerede i 2025 skal der være 80 nye elektriske modeller på gaden.
Vind og biomasse kan ikke redde de københavnske CO2-mål Vedvarende energi skulle have holdt hånden under Københavns mål om at blive CO2-neutral 2025, men kommunens fejlskøn på transportområdet er for stort til, at det vedvarende energi kan kompensere for det.
Minister: Højere fartgrænser giver årlig milliongevinst Transportministeren foreslår at hæve fartgrænsen på udvalgte lande- og motorveje. Det skulle ifølge Vejdirektoratets beregninger give en årlig gevinst på 163 millioner kroner i form af sparet tid.
Niels Bohr Bygningen bliver 1,3 mia. kr dyrere – Vejdirektoratet overtager Bygningsstyrelsens byggerier Niels Bohr Bygningen, der var budgetteret til at koste 1,6 mia. kr. kommer til at koste 2,9 mia. kr. Det viser en ny revisionsrapport, som desuden indeholder så meget kritik af Bygningsstyrelsen, at direktøren er blevet fyret, og Vejdirektoratet udpeget til at overtage styringen af de statslige anlægsprojekter
Vejdirektoratet overtager statens byggerier efter byggeskandale Direktøren for Bygningsstyrelsen er blevet fyret, og Vejdirektoratet udpeget til at overtage styringen af de statslige anlægsprojekter efter omkostningerne for Niels Bohr Bygningen eksploderede.
Konkurstruet italiensk entreprenør ude af kontrakt på ny Storstrømsbro Den konkurstruede italienske entreprenør Condotte kunne ikke overtale en italiensk dommer til at give selskabet lov til at underskrive kontrakten på den nye Storstrømsbro. Nu vil Vejdirektoratet underskrive kontrakt med de to øvrige spillere i konsortiet.
Tæt trængsel: Bilister i København kører én kilometer på syv minutter Vejdirektoratet har opgjort rejsetiden for én kilometer i myldretiden på de mest trafikerede strækninger i Danmarks fem største byer. Og det går ikke stærkt. De danske bilister kan samtidig se frem til endnu tættere trafik frem mod 2030.