EU kan trække tæppet væk under nye danske drikkevandsregler Miljøstyrelsen begrunder de stærkt kritiserede ændringer af drikkevandsbekendtgørelsen med krav i et EU-direktiv. Men det selvsamme direktiv står over for en revision, som kan trække det i den modsatte retning af de ændringer, Danmark nu gennemfører.
12 borgmestre lover at købe rene miljøbusser fra 2025 Mandag underskrev 12 borgmestre var nogle af verdens storbyer en aftale om at gøre trafikken mere miljøvenlig. Derfor skal der fra 2025 kun indkøbes 0-emissionbusser til den offentlige trafik.
EU-lande blokerer for ny godkendelse af Roundup-stof Et mindretal af EU’s lande har i dag blokeret for en forlængelse af tilladelsen til at bruge glyphosat. EU-kommissionen vil nu forsøge at få opbakning til at forlænge tilladelsen for en kortere periode.
EU kan fordoble VE i 2030 uden ekstraomkostninger Billig el fra havmøller og nye solceller sætter mere fart på omstilling til VE end forventet. Hvis potentialet udnyttes optimalt, kan andelen øges til 34 hele procent i 2030.
Få nu styr på de mange EU-regler - så ryger din markedsværdi til tops Computerworld mener: Der er masser af skrap regulering fra EU i vente på data-siden Har du styr på reglerne, kan din markedsværdi til gengæld stige - uanset om du er udvikler, forretningsansvarlig eller it-direktør.
I dag træder drikkevandsreglerne i kraft - men branchen savner vejledning De omdiskuterede ændringer i drikkevandsbekendtgørelsen træder i kraft i dag. Men på trods af at Miljøstyrelsen meddeler, at de vil vejlede i implementeringen af ændringerne, har branchen endnu ikke modtaget noget. Danva kalder det ‘problematisk’.
Eksportpotentiale i aarhusiansk smart city-model Klogt kommunalt samarbejde kan sprede danske smart city-løsninger til resten af verden. Aarhus Kommune var først til at satse på den åbne EU-standard og har fået følgeskab af 35 kommuner og 3 regioner.
København køber nye busser: Vi stiller krav til funktion frem for teknologi. Rundt om i landet har flere kommuner valgt forskellige teknologier til fremtidens miljøbusser. I København stilles der krav til bussernes miljøegenskaber og derefter er det op til busoperatøren at leverede den bedste teknologiske løsning.