Som at pendle i en veteranbil: Minister afviser kritik af nye togsignaler
De nuværende signaler er usikre, forældede og forsinker togene, mener transportminister Ole Birk Olesen.
Banedanmark: »Udviklingen går kun én vej«
Styrelsen fastholder på trods af en uventet positiv fejlstatistik for de gamle togsignaler og kritik fra adskillige branchefolk, at det er nødvendigt at rulle et 23 milliarder kroner dyrt signalsystem ud på landsplan.
Mærsk sætter gang i kæmpe digital omstilling: Vil være primus motor inden for digitalisering af transport
En af landets absolut største virksomheder går efter at blive markant mere digital. Ambitionen er, at A.P. Møller-Mærsk skal være primus motor inden for digitalisering af transport.
YouTube fjerner over 150.000 videoer med pædofile kommentarer
Sletningerne sker efter massiv kritik og en heftig annoncørflugt. 650.000 videoer har derudover fået lukket deres kommentarspor.
Uber vil tilbage: Vi er en af vejene ud af trængslen
Der kommer konstant flere biler, mere trængsel og mere forurening fra vejene. Den forkætrede transporttjeneste Uber mener, at den kan hjælpe, men det er usikkert, om virksomheden kan udvikle en dansk model.
Styrelses kritik af energikonsulenter hviler på tvivlsom statistik
Den årlige undersøgelse af de energikonsulenter, hvis job det er at energimærke nye og gamle huse, er konstrueret på en måde, så de utilfredse bygningsejere er mere tilbøjelige for at deltage.
VIDEO: Transportminister forklarer »virkelighedens« ansvar for signalproblemer
Transportministeren meldte, at virkeligheden har ansvaret for syv års forsinkelser af togsignaler. Nu uddyber han.
Budget på 23 milliarder: Skal Danmark trække i nødbremsen til nye togsignaler?
Selv om projektet er fordyret to gange og er ni år forsinket, er udskiftning af de danske togsignaler stadig langt den bedste løsning, mener både Banedanmark, politikere og Transportministeriet. Men ikke alle er enige.
IDA: Bygninger og transport er langt fra den rette kurs mod et fossiluafhængigt samfund
IDA har udgivet statusrapport for, hvordan det går med omstillingen til et Danmark uafhængigt af fossile energikilder. Mens vi bevæger os fremad på nogle områder, så står omstillingen helt stille på andre.
Spørg Fagfolket: Hvorfor lader Kombardo ikke bornholmerbusserne stå i Ystad?
Hvorfor sejler Kombardo de forurenende busser hele vejen til Bornholm og tilbage igen i stedet for at lade passagerne gå de sidste 300 meter fra færgen til Rønne? Det svarer Molslinjen på.
Vi tester: Er Citroën Ami løsningen på nærtransport?
Franske Citroën har præsenteret et nyt køretøj som de tror, kan løse en hel række transportudfordringer i byerne som “last-mile-delivery”, hjemmehjælpere og delebilsordninger. Vi har prøvekørt Ami.
DAGBOG FRA COP26: Når ingeniører mødes, bliver COPen konkret
COP’en første uge er veloverstået, hvor jeg har tilbragt en del timer med ingeniører fra mange lande. Ingeniører, der på mange forskellige måder arbejder med klimaløsninger. Torsdag var je…
TEST: Nuprime Evolution One Monoblocks - Fuldendt forstærker evolution! - recordere.dk
Efter et tidligere otolog-erotisk møde med Nuprime MCX serien af forstærkere her på recordere.dk, bliver Morten nysgerrig på hvad de langt dyrere Evolution One modeller, (baseret på samme gode ide) kan… hans kone fortyder….
Banedanmark fejlhåndterede validatormangel: Ti projekter forsinket eller aflyst
Danmark har kun 16 tilbageværende validatorer, som har kompetencer i de gamle elektroniske og relæbaserede sikringsanlæg. De få fagfolk udgør nu en flaskehals, konkluderer Rigsrevisionen.
Syv minutters træning eller strøm til musklerne: Er det nok til at gøre en forskel?
Her undersøger vi tre metoder til at optimere din træning.