Bagsiden: CO2-brænding i elevator? Vor læser i Holte undrer sig: Illustration: Privat Nåh, så det er derfor, køerne ved elevatorerne på Rigshospitalet er så lange … folk vil gerne hjælpe miljøet! Eric Negaard. – – …
Sejlskibe skal fragte Renault-biler over atlanten Den franske virksomhed Neoline vil oprette sørute mellem Europa og USA, som skal betjenes af skibe med sejl som primær drivkraft. I november kunne virksomheden så præsentere sin første kunde: den franske bilproducent Renault.
Kronik: Luftkvalitet – det tredje ben i klimapolitikken Tina Kramer Kristensen er divisionsdirektør i Rambøll Energi, og Anders Dyrelund er energiplanlægger og markedschef i Rambøll Energi, formand for IDA Energi Illustration: Rambøll …
Spørg Fagfolket: Hvorfor klør det spontant på min hud? En læser vil gerne vide, hvorfor det lige pludselig kan begynde at klø, selv om der ikke sidder noget på huden. Det svarer overlæge i hud- og allergiafdeling på.
35 år gammelt søkabel lækker olie nær Hornbæk Energinet og Svenska Kraftnät er med dykkere på vej ned for helt præcis at lokalisere lækken på et 400 kV-kabel ud for Ellekilde Hage. Flydespærringer og miljøskib holder styr på olien
Svanemølleværket slukker for varmen i 2023 I 2023 skal Ørsteds Svanemølleværk nedlægges og varmen i stedet produceres på et lille, nyt spidslastværk, som Hofor bliver ejer af.
Flere reparationsmanualer og reservedele på vej til køleskabe, skærme og vaskemaskiner Nye EU-regler skal tvinge elektronikproducenter til at fremlægge flere manualer, fremstille originale reservedele og droppe lim til fordel for skruer. Det skal gøre det nemmere at reparere elektronikprodukter og forlænge deres levetid. Frivillige reparationscafeer og maker-spaces får dog ikke helt så meget gavn af reglerne som professionelle hvidevarereparatører.
Kom tilbage i seng! Må du vække en søvngænger? Du må aldrig vække en person, der går i søvne. Det kan få store konsekvenser, fordi de kan blive meget chokeret. Men kan det nu også passe?