KMD-topchef om utallige e-Boks-nedbrud “Jeg tror ikke folk, har opdaget, at e-Boks ikke har overholdt sin SLA i syv ud af de sidste otte måneder”
Interview: “Vi laver root cause-analyser på det hele, og i dette tilfælde er der 12 ud af de sidste X-tilfælde, der har den samme root cause.” Ifølge KMD-topchef Eva Berneke er KMD og e-Boks’ fælles task force godt i gang med at udbedre skaderne i e-Boks’ ustabile Digital Post-løsning.
Techtopia #142: Bor vi i en science fiction drøm?
… eller bor vi bare i en fortid med lidt science fiction krydderi? Techtopia har mødt den israelsk-svenske fremtidsforsker Aric Dromi.
Fem japanere er flyttet ind hos KMD i Ballerup: Eva Berneke gør status over det første år under NEC’s ejerskab
Interview: KMD-topchef Eva Berneke har nu arbejdet for KMD’s japanske ejer, NEC, i et år. Det indebærer, at hun ikke længere skal forholde sig til, hvem selskabets næste ejer bliver. Det er nemlig slut med at være kapitalfondsejet. Samtidig er fem japanere flyttet ind på hovedkontoret i Ballerup. “Det gør en kæmpe forskel for os, at de bare kan tage telefonen og ringe til Japan og tale japansk.”
Eva Berneke taler ud om KMD’s hemmelige ansættelsesregler, der var på kant med loven: “Lige så snart vi læser det i pressen, siger vi ’gud, det var da også åndssvagt formuleret’”
Interview: Eva Berneke erkender, at selskabets ansættelsesregler - som var på kant med forskelsbehandlingsloven - var “kvajet formuleret,” men reglerne blev aldrig ført ud i livet, fortæller hun. “Nogle gange må man jo bare sige ‘undskyld,” ligesom vi i pressen sagde undskyld til Gud og Hvermand. Det var bare for klodset lavet,“ lyder det. Læs KMD-bossen tale ud om de kontroversielle ansættelsesregler her.
Ballerup fik sin vilje efter læk: Revision af KMD-system og ny databehandleraftale på vej
Gratis revision af fagsystem og et supportsystem, som opfylder databehandleraftale, er det foreløbige resultat af dialog mellem Ballerup Kommune og leverandør KMD, efter persondatalæk på hacket server sidste år.
To dage til lønningsdag: E-boks ramt af nedbrud igen
To dage før lønningsdagen døjer E-Boks igen med nedbrud. Brugerne har problemer med at tilgå Digital Post.
Netcompany skal erstatte e-Boks’ problemramte Digital Post-løsning i 2021: “Det er meget vigtigt, at den nye løsning er stabil og kan driftes uden store nedbrud”
Interview: Netcompany skal leve op til et identisk kontraktkrav om en oppetid på 99,5 procent som e-Boks har misligeholdt i syv ud af de seneste otte måneder. “Det er meget vigtigt, at den nye løsning er stabil og kan driftes uden store nedbrud,” lyder det fra André Rogaczewski, der garanterer Netcompany ikke kommer til at forsømme kontrakten.
Her er e-Boks’ egen opgørelse: Digital Post-løsning havde 19 kritiske fejl i januar
19 kritiske fejl på bare en måned. Det er resultatet af e-Boks egen opgørelse over de problemer, der har ramt selskabets Digital Post-løsning i begyndelsen af året.
Her er årsagerne til de utallige e-Boks-nedbrud
De mange nedbrud på e-Boks’ Digital Post-løsning skyldes et sammensurium af problemer. Det afslører en rapport fra selskabet. Se alle problemerne her.
Må man lave kagelister og sende SMS'er? Datatilsynet svarer på kommunernes GDPR-forvirring
Den nye databeskyttelsesforordning ‘spænder ben’ for velfærden ifølge Kommunernes Landsforening.
E-Boks brudt sammen igen: Borgere kan ikke tjekke lønsedler
E-boks er ramt af endnu et nedbrud, og denne gang er det på lønningsdagen. Derved kan borgerne ikke tilgå deres lønsedler via Digital Post.
e-Boks kæmper med oppetiden: Har betalt bod syv gange de seneste otte måneder
Virksomheden bag e-Boks, der hedder e-Boks A/S, har i løbet af de sidste otte måneder betalt bod til Digitaliseringsstyrelsen hele syv gange. Både i går og i dag har der været nedbrud i driften.
e-Boks kæmper med oppetiden: Har betalt bod 7 gange de sidste 8 måneder
Virksomheden bag e-Boks, der hedder e-Boks A/S, har i løbet af de sidste otte måneder betalt bod til DIgitaliseringsstyrelsen hele 7 gange. Både i går og i dag har der været nedbrud i driften.
Bøderegnen vælter ned over e-Boks: Har misset statens krav til oppetid i syv ud af de seneste otte måneder
E-Boks’ Digital Post-løsning har misligeholdt kontraktmålet for oppetid i syv ud af de seneste otte måneder. Derfor vælter bøderne fra staten ned over selskabet. “Det er ikke et tilfredsstillende billede, der tegner sig af servicen, som e-Boks leverer lige nu,” lyder det.
Tre pointer fra ugen der gik: Krisen fortsætter hos NNIT, KMD og e-Boks arbejder på langsigtet løsning efter Digital Post-nedbrud og to danske it-virksomheder når milliardomsætning
En begivenhedsrig uge er ovre i den danske it-branche. Vi har samlet de tre vigtigste pointer fra ugen der gik, som du kan tage med dig ind i næste.