Bankerne starter MitID-nedtællingen: NemID skal udskiftes inden 30 dage
Udrulningen af MitID i bankerne er begyndt. Efter man har fået besked af banken, har man 30 dage til at skifte fra NemID.
Efter udskudt Digital Post: Stadig ingen pris eller bagkant på forlængelse af E-boks
I sidste uge måtte Digitaliseringsstyrelsen udskyde både det nye Nemlog-in og Næste Generation Digital Post. E-boks fortsætter derfor som leverandør af borgernes digitale postkasse, men det vides endnu ikke, hvad opretholdelsen af driften kommer til at koste.
Prisen for Digital Post stiger: Nu aner ingen hvad den endelige pris kommer til at lande på
Den storstilede udskiftning af Digital Post står til at blive dyrere end først budgetteret. Det står klart, efter at Digitaliseringsstyrelsen har udskudt lanceringen af den nye Netcompany-udviklede løsning.
Et kig i detailhandlens krystalkugle: Digitalisering tager ‘livet’ af din kassedame men giver dig et højere serviceniveau
Klumme: Købsoplevelsen i fremtidens detailhandel vil, i endnu højere grad end i dag, blive effektiviseret af moderne teknologi og kunstig intelligens. Dette betyder dog ikke, at forbrugeren skal vinke farvel til menneskelig kontakt. I stedet for at finde hjælp ved kassen, vil man i stedet blive serviceret, hvor der i virkeligheden er brug for det.
En ud af 46 indbyggere i Horsens har oplevet databrud: Men it-chefen er ikke bekymret: “Jeg ville være mere foruroliget hvis vi ingen anmeldelser havde”
Horsens Kommune og Vejle Kommune er de to kommuner med højest antal berørte ved databrud forårsaget af kommunen selv. Men de høje tal bekymrer ikke Horsens digitaliserings- og it-chef. Se her hvorfor.
Danske Bank indrømmer stort GDPR-brud: Datatilsynet vil ikke gå ind i sagen
Danske Bank indrømmer i en ny delrapport, at man har begået lovbrud ved ikke at rette fejlbehæftede oplysninger i 250.000 gældssager. Men Datatilsynet vil ikke gå ind i sagen, og det har affødt skarp kritik af tilsynet.
E-boks-direktør fik 10 minutters varsel om udskydelse af Digital Post: »Utroligt irriterende for os«
Da Digitaliseringsstyrelsen udsendte sin pressemeddelelse om udskydelsen af det nye Digital Post, fik adm. direktør i E-boks, Ulrik Falkner Thagesen, det at vide 10 minutter før. »Sent« og »irriterende«, siger han.
Chihuahua eller muffin – hvad ser du på billedet?
Klumme: Når alle taler om digitaliseringens gigantiske potentiale, bør man i samme moment italesætte de gigantiske udfordringer, der også er med moderne teknologi.
Danmark er ved at tabe krigen om it-talenterne
Digitaliseringen har været på dagsordenen i årevis herhjemme. Alligevel står vi i en situation med himmelråbende mangel på it-specialister, og det vil kun blive værre. Hvordan gik Danmark fra ledende til søgende, og hvordan løser vi problemet, der i sidste ende kan true velfærden?
Høje-Taastrup Kommune har fået trukket 80.000 kroner ud af hænderne på it-kriminelle efter angreb i sommer
I et hackerangreb udnyttede it-kriminelle adgang til mailkonti i Høje-Taastrup Kommunes til at svindle økonomiafdelingen for 180.000 kroner. Nu er en del af pengene kommet tilbage fra hollandske banker, fortæller kommunens digitaliseringschef.
IT Talent 2021 - Top 10 i IT-projektleder kategorien
I år har vi kåret en top 10 i IT-projektleder kategorien. Nedenfor kan du se hvem talenterne er samt læse et uddrag af deres indstilling
E-boks var klar til at overdrage den digitale post til Netcompany, men pludselig kom der et opkald fra Digitaliseringsstyrelsen: “Vi fik besked 10 minutter før pressemeddelelsen blev sendt ud”
Interview: E-boks skal fortsætte driften af den digitale post ind i første kvartal 2022. “Vi er klar,” lyder det fra selskabets topchef Ulrik Falker Thagesen. Han er dog samtidig irriteret over, at selskabet nu må ændre sine planer.
Styrelse lovede, at corona ikke ville forsinke Digital Post: Her er direktørens forklaring
I sommer forsikrede Digitaliseringsstyrelsens direktør Tanja Franck, at man med stor sikkerhed kunne lancere det nye Digital Post i november, og hvis ikke, skulle corona i hvert fald ikke have skylden. Det fik den så alligevel. Men direktøren peger på afgørende forskel.
Danske myndigheder har brugt enorme ressourcer på at gøre sig klar til ny Digital Post: Digitaliseringsstyrelsen ved ikke længere hvad omstillingen har kostet
Millioner af skattekroner er gået til, at danske myndigheder har skullet omstille deres systemer og uddanne brugere til en helt ny Digital Post, der nu er udskudt. Tidligere estimerede Digitaliseringsstyrelsen, at det arbejde kostede den offentlige sektor mellem 103,8 og 279,9 millioner kroner. Nu svæver den omkostning imidlertid i luften.
Danske Regioner advarede Digitaliseringsstyrelsen om alvorlige fejl i Digital Post for flere uger siden: Her er de kritiske problemer i løsningen
Allerede for flere uger siden advarede Danske Regioner om store problemer med det nye Digital Post. Løsningen er nemlig fyldt med fejl, det kan ikke testes ordentligt og der er enorm usikkerhed om, hvordan systemet vil fungere, når det bliver sat i drift, lyder det fra regionerne. Det kan Computerworld nu afsløre på baggrund af breve fra Danske Regioner til Digitaliseringsstyrelsen.