Danske myndigheder har brugt enorme ressourcer på at gøre sig klar til ny Digital Post: Digitaliseringsstyrelsen ved ikke længere hvad omstillingen har kostet
Millioner af skattekroner er gået til, at danske myndigheder har skullet omstille deres systemer og uddanne brugere til en helt ny Digital Post, der nu er udskudt. Tidligere estimerede Digitaliseringsstyrelsen, at det arbejde kostede den offentlige sektor mellem 103,8 og 279,9 millioner kroner. Nu svæver den omkostning imidlertid i luften.
Digitalisering skal løfte Halberg ind i en ny tid
Alt fra stamdata til automatisering af produktions- og organisationsprocesser er i spil for at gøre en fynske familievirksomhed til en mere fleksibel og dynamisk arbejdsplads.
Ukrypteret USB-stik med oplysninger på 92.425 borgere forsvundet i Vejle Kommune
Cirka 1.400 borgere med navne- og adressebeskyttelse i Vejle Kommune har fået brev om, at der er sket et brud på datasikkerheden i Kommunen. Oplysninger på godt 90.000 borgere ligger tilgængeligt på forsvundet USB-stik.
Chihuahua eller muffin – hvad ser du på billedet?
Klumme: Når alle taler om digitaliseringens gigantiske potentiale, bør man i samme moment italesætte de gigantiske udfordringer, der også er med moderne teknologi.
Professor i klinch med Nationalbanken: Vi skal have en e-krone, hvis vi vil være herrer i eget hus
Danmark skal have en digital møntfod. Det mener en gruppe forskere, der beskæftiger sig med digitalisering og økonomi. Men Nationalbanken er uenig i behovet for en e-krone.
Professor i clinch med Nationalbanken: Vi skal have en e-krone, hvis vi vil være herrer i eget hus
Danmark skal have en digital møntfod. Det mener en gruppe forskere, der beskæftiger sig med digitalisering og økonomi. Men Nationalbanken er uenig i behovet for en e-krone.
En ud af 46 indbyggere i Horsens har oplevet databrud: Men it-chefen er ikke bekymret: “Jeg ville være mere foruroliget hvis vi ingen anmeldelser havde”
Horsens Kommune og Vejle Kommune er de to kommuner med højest antal berørte ved databrud forårsaget af kommunen selv. Men de høje tal bekymrer ikke Horsens digitaliserings- og it-chef. Se her hvorfor.
Phising, smishing og vishing: Antallet af opkald til identitetstyveri-hotline tredoblet
Falske mails, sms'er og opkald er de primære årsager til identitetstyveri, viser opgørelse fra Digitaliseringsstyrelsens nyoprettede hotline.
Phishing, smishing og vishing: Antallet af opkald til identitetstyveri-hotline tredoblet
Falske mails, sms'er og opkald er de primære årsager til identitetstyveri, viser opgørelse fra Digitaliseringsstyrelsens nyoprettede hotline.
Et kig i detailhandlens krystalkugle: Digitalisering tager ‘livet’ af din kassedame men giver dig et højere serviceniveau
Klumme: Købsoplevelsen i fremtidens detailhandel vil, i endnu højere grad end i dag, blive effektiviseret af moderne teknologi og kunstig intelligens. Dette betyder dog ikke, at forbrugeren skal vinke farvel til menneskelig kontakt. I stedet for at finde hjælp ved kassen, vil man i stedet blive serviceret, hvor der i virkeligheden er brug for det.
Prisen for Digital Post stiger: Nu aner ingen hvad den endelige pris kommer til at lande på
Den storstilede udskiftning af Digital Post står til at blive dyrere end først budgetteret. Det står klart, efter at Digitaliseringsstyrelsen har udskudt lanceringen af den nye Netcompany-udviklede løsning.
Efter udskudt Digital Post: Stadig ingen pris eller bagkant på forlængelse af E-boks
I sidste uge måtte Digitaliseringsstyrelsen udskyde både det nye Nemlog-in og Næste Generation Digital Post. E-boks fortsætter derfor som leverandør af borgernes digitale postkasse, men det vides endnu ikke, hvad opretholdelsen af driften kommer til at koste.
Bankerne starter MitID-nedtællingen: NemID skal udskiftes inden 30 dage
Udrulningen af MitID i bankerne er begyndt. Efter man har fået besked af banken, har man 30 dage til at skifte fra NemID.
Danske it-leverandører dybt frustrerede over pludselig udskydelse af Digital Post: Har ført til store mængder ekstraarbejde
Frustrationerne er store hos de virksomheder og myndigheder, der har arbejdet med integrationerne til den nu udskudte digitale post-løsning. De melder om en proces, der har været præget af utilgængelige test-miljøer og en sidsteøjebliks udskydelse, som kommer til at føre til ekstra arbejde, der nu skal faktureres til offentlige kunder.
E-boks-direktør fik 10 minutters varsel om udskydelse af Digital Post: »Utroligt irriterende for os«
Da Digitaliseringsstyrelsen udsendte sin pressemeddelelse om udskydelsen af det nye Digital Post, fik adm. direktør i E-boks, Ulrik Falkner Thagesen, det at vide 10 minutter før. »Sent« og »irriterende«, siger han.