Ugens debat: Hvorfor er det så svært at fikse den kollektive trafik?
Selv landets bedst udbyggede offentlige transportsystem må se sig slået af danskernes stigende hang til at sætte sig bag rattet, skrev vi i sidste uge. Det fik læserne på ing.dk til tasterne, og kritikken af kollektiv transport var hård.
Transportminister gør nye vejprojekter billigere på papiret
De statslige vejprojekter er i en årrække gået så langt under budget, at transportministeren nu har besluttet at skære op til 50 procent af budgetreserverne på nye vejprojekter
Regeringen i kovending: Timemodellen er nu til forhandling
Transportministeren afviser at svare klart på, om Socialdemokratiet stadig vil have rejsetiden ned på en time mellem landets store byer.
Nu blinker advarselslamperne for nye togsignaler til sjællandske pendlere
De seneste forsinkelser med at udrulle digitale togsignaler på Sjælland får Transportministeriet til at »genbesøge« alle anlægs- og trafikplaner. For uden nye signaler kommer der ikke til at køre nye eltog til Næstved.
Halv milliard kroner skal skære fem minutter af rejsetiden mellem Ringsted og Odense
I dag rejser omkring 12 millioner passagerer over strækningen om året, heraf er hovedparten pendlere. I 2025 forventes det tal at stige til 15 millioner.
Godsoperatør: Kun ét spor i Sønderjylland vil sende flere lastbiler på vejene
DB Cargo støtter Region Syddanmarks appel om at få opgraderet de 12 km jernbane mellem Padborg og Tinglev, der er den eneste enkeltsporede flaskehals mellem Stockholm og Messina-strædet i Italien.
Borgmestre til Ole Birk: Billundbane vil afkoble Herning og Struer
Den nye togforbindelse, som regeringen og DF vil skabe mellem Vejle og Billund, vil koble Herning og Struer af det landsdækkende tognet med alvorlige konsekvenser for egnen, påpeger seks borgmestre i et brev til trafikminister Ole Birk Olesen.
Trods løfter efter dødsulykke: Sikring af jernbanens overkørsler er forsinket igen
Der skulle ved udgangen af 2018 kun have været 26 af de usikrede overkørsler tilbage, der hvert år koster menneskeliv. Men i dag står 51 overkørsler stadig usikrede. Sikringen af landets jernbaneoverkørsler har trukket ud i snart 10 år.
Havarirapport: Stærk vind på Storebælt vil kunne vælte fejlramt lommevogn
Ved vindhastigheder på 21,8 meter i sekundet eller derover vil vinden kunne vælte traileren af lommevognen, hvor kongetappen sidder løs, konkluderer en foreløbige havarirapport om togulykken på Storebælt.
Skulle lokke bilister over i toget: Droppet infotavle kunne »skabe farlige situationer«
Et infomations-display over motorvejen ved den nye Køge Nord Station skulle friste bilister til at tage toget ind til hovedstaden i stedet. Men skiltet var for farligt, bedyrer ministeren efter at have droppet det.
Ingen planer om at udbygge enkelt-sporet flaskehals i Køge
Køge Nord station står klar til maj og bliver stoppested på den nye København - Ringsted bane. Men forbindelsen til Køges eksisterende station har kun ét enkelt spor. Kommunen kalder det en »betydelig flaskehals i togsystemerne.«
Regeringen lover bedre tider for hovedstadens bus- og togpendlere
Nyt selskab skal få køreplaner og priser til at hænge bedre sammen, som dog freder mylderet af ejere metro, letbane, bane og tog.
Minister vil forundersøge til S-tog på Kystbanen
Transportministeren fremlægger muligheden for at køre S-tog på Kystbanen – men også for S-tog på kystbanen som ikke er i S-togsdrift.
Togspecialist til myndigheder efter dødsulykke: Installer nødbremseløsning
En selvudløsende, analog bremse vil med det samme fortælle lokomotivføreren i lange godstog, at noget er galt.