Jernbane til Næstved åbner med ny udgave af gammel signalteknologi
Banedanmark opgraderer næste år jernbanen mellem Ringsted og Næstved til 200 km/t. Men i første omgang bliver det med det gamle signalsystem og ikke det nye ERTMS.
Nu blinker advarselslamperne for nye togsignaler til sjællandske pendlere
De seneste forsinkelser med at udrulle digitale togsignaler på Sjælland får Transportministeriet til at »genbesøge« alle anlægs- og trafikplaner. For uden nye signaler kommer der ikke til at køre nye eltog til Næstved.
S-lokoførere nedlægger arbejde på grund af it-bøvl
Problemer med lønsystem betyder at ansatte ikke har fået udbetalt løntillæg.
Sådan vil DSB’s it-boss opkvalificere 1.100 togførere med VR-briller og AR-teknologi
DSB’s 1.100 togførere skal i fremtiden uddannes med VR-briller på i stedet for i de fysiske tog. Det er målet med et nyt VR- og AR-udbud fra det danske togselskab. “Vi er ret overbeviste om, at det her er vejen frem,” lyder det fra DSB’s it-direktør, Michael Moesgaard, der også har sørget for en ny One Plus-smartphone til alle DSB’s togførere.
Den seneste signalfejl: Systemet ved ikke, om der er rødt eller grønt
I helt særlige situationer mangler det nye signalsystem på Sjælland overblik over, på hvilke delstrækninger togene kan køre ind. Leverandørens rettelse kom ikke som lovet, og Banedanmark er langt fra tilfreds.
Så er den gal med togsignalerne igen: Premiere på Sjælland må udskydes
Banedanmark har fundet en sikkerhedsfejl i det system, som skal styre togene på Sjælland, når de går over til nye signaler. Derfor kommer systemet tidligst i brug på første strækning i slutningen af året.
Leder: Regeringen udvander 72-årig vinderopskrift for hovedstaden
En hel stribe forundersøgelser med henblik at udvide hovedstadens eksisterende motorveje og bygge en helt ny Ring 5 løb med det meste af opmærksomheden, da tre ministre i sidste uge præsentered…
Movia: Hovedstadens Offentlige Transport vil suge pengene og forværre koordineringen
Uden yderligere midler, kapacitet og egentligt formål, kommer Hovedstadens Offentlige Transport i bedste fald til at erstatte en fungerende løsning, der dækker hele Sjælland, med en dårligere Københavnsk løsning. Og kommunerne risikerer at betale, lyder bekymringen fra Movia-formand.
Regeringen lover bedre tider for hovedstadens bus- og togpendlere
Nyt selskab skal få køreplaner og priser til at hænge bedre sammen, som dog freder mylderet af ejere metro, letbane, bane og tog.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.
Ombygning af Ringsted Station voldsomt underbudgetteret: Fordyret med 118 procent
Togene på den nye linje mellem København og Ringsted kommer ikke til at køre 180 km/t som planlagt. Og stationen bliver en skrabet model.
Ombygning af Ringsted Station bliver dobbelt så dyr
Togene på den nye linje mellem København og Ringsted kommer ikke til at køre 180 km/t som planlagt. Og stationen bliver en skrabet model.
DSB flytter værksted fra København til Næstved
Et nybygget lokomotiv- og togvognsværksted i Næstved skal fra 2025 gradvist overtage opgaver fra DSB’s centralværksted i København. Udflytningen skal gøre DSB klar til fremtidens togdrift, lyder det fra DSB’s administrerende direktør.