Kritik af DSBs rolle i udbud af nye S-tog Det er endnu uklart, hvilken rolle DSB får, når fremtidens - efter planen førerløse - S-tog får sin debut. En potentiel ny operatør kritiserer rollefordelingen i et brev til transportministeren.
Kronik: På høje tid at prioritere togkundernes behov Jernbanen burde jo være til for passagerernes og godskundernes skyld, men de bliver gang på gang ladt i stikken i Banedanmarks håndtering af baneprojekter og vedligeholdelsesarbejder. Det er mer…
Transport-blogger om nyt årti: »Førerløse busser ja … biler nej« Katalog af nye tiltag vil få trafikken til at stagnere, og førerløse busser vil være en del af fremtidens bybillede, lyder det fra Ingeniørens transport-blogger, Svend Tøfting, som vi har bedt give sit bud på udviklingen frem mod 2030.
Batteridrevne tog på danske skinner næste år
Både jyder og sjællændere vil få mulighed for at hoppe på et batteridrevet tog næste år, når regionerne vil afprøve driften.
Indlægget Batteridrevne tog på danske skinner næste år blev først udgivet på iNPUT.
…
Ugens debat: Hvorfor er det så svært at fikse den kollektive trafik? Selv landets bedst udbyggede offentlige transportsystem må se sig slået af danskernes stigende hang til at sætte sig bag rattet, skrev vi i sidste uge. Det fik læserne på ing.dk til tasterne, og kritikken af kollektiv transport var hård.