Ugens debat: Er den kollektive trafik stadig coronaramt?
Omkring 85 procent af belægningen fra tiden før corona er status for den kollektive trafik i Danmark. På ing.dk var der ikke den store overraskelse over det tal blandt de mange læsere, der deltog i debatten.
Banedanmark lukker vigtig pendlerstrækning i otte måneder
I yderligere tre måneder næste år kommer der ingen tog mellem Ringsted og Næstved, fordi den alternative strækning på grund af signalskandalen ikke er klar. Simpelthen for åndssvagt, siger ordfører.
Ugens debat: Hvorfor er det så svært at fikse den kollektive trafik?
Selv landets bedst udbyggede offentlige transportsystem må se sig slået af danskernes stigende hang til at sætte sig bag rattet, skrev vi i sidste uge. Det fik læserne på ing.dk til tasterne, og kritikken af kollektiv transport var hård.
Offentlig transports sidste bastion: Nu flygter også hovedstadens pendlere over i bilerne
Selv landets bedst udbyggede offentlige transportsystem må se sig slået af danskernes stigende hang til at sætte sig bag rattet. Både busser og S-tog taber terræn.
Leder: Hurra for elløbehjulene – de gør det sjovt at køre grønt
Et kor af kritikere udgød hen over påsken deres forargelse over de elektriske løbehjul, der så småt er ved at indtage cykelstier og gader i først og fremmest det indre København, ligesom det…
Spørg Fagfolket: Hvorfor ruller rulletrapperne omvendt på Nørreport Station?
En læser undrer sig over, hvorfor de gængse regler om at holde til højre ikke gælder på Nørreport Station. Metroselskabet forklarer, hvorfor det forholder sig omvendt lige præcis her.
Leder: Regeringen udvander 72-årig vinderopskrift for hovedstaden
En hel stribe forundersøgelser med henblik at udvide hovedstadens eksisterende motorveje og bygge en helt ny Ring 5 løb med det meste af opmærksomheden, da tre ministre i sidste uge præsentered…
Movia: Hovedstadens Offentlige Transport vil suge pengene og forværre koordineringen
Uden yderligere midler, kapacitet og egentligt formål, kommer Hovedstadens Offentlige Transport i bedste fald til at erstatte en fungerende løsning, der dækker hele Sjælland, med en dårligere Københavnsk løsning. Og kommunerne risikerer at betale, lyder bekymringen fra Movia-formand.
Regeringen lover bedre tider for hovedstadens bus- og togpendlere
Nyt selskab skal få køreplaner og priser til at hænge bedre sammen, som dog freder mylderet af ejere metro, letbane, bane og tog.
Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil
Københavns første letbane åbner uden de mest rentable stationsombygninger efter flere politiske slagsmål mellem henholdsvis stat og kommune og rød og blå blok. Imens tager parterne sig til hovedet.