Legionella-plan var 3,5 år undervejs: »Total uacceptabelt«
Regeringen og boligminister Kaare Dybvad Bek(S) får hård kritik for ikke at prioritere tiltag mod legionella-smitte tilstrækkeligt højt.
Transportministeriet går i rette med Københavns Kommune om løbehjul
I et brev til Københavns Kommune kritiserer ministeriet den tolkning af vejloven, som kommunen har brugt til at sætte en stopper for Voi, Tier og Donkey Republics udlejning af el-løbehjul og delecykler.
Tyske myndigheder vidste intet om Hamborg-ulykke før dødsulykken på Storebælt
Danmark fik intet at vide om tysk togulykke fra 2014, der lignede Storebæltsulykken. Måske fordi den tyske havarikommission aldrig informerede de øvrige tyske myndigheder.
Ingen planer om at udbygge enkelt-sporet flaskehals i Køge
Køge Nord station står klar til maj og bliver stoppested på den nye København - Ringsted bane. Men forbindelsen til Køges eksisterende station har kun ét enkelt spor. Kommunen kalder det en »betydelig flaskehals i togsystemerne.«
Høringssvar: Københavnerne vil ikke have regeringens mange motorveje
Regeringen har milliardplaner for Københavns trafik, som strider direkte imod borgernes egne visioner for byen og den nuværende transportstrategi i hovedstaden. Teknikborgmester kalder planen ‘kulsort’.
Derfor trækker det igen ud med den tyske godkendelse af Femern-tunnelen
En retssag om en motorvej og problemerne med at finansiere tunnelen gør, at der skal en ekstra kvalitetssikring af den tyske miljøgodkendelse til, inden de 1.200 kan trykkes og lægges frem for borgerne.
Ole Birk: Ny undersøgelse viser, bilisterne alene kan betale Kattegatbro
Hvis der findes lidt besparelser hist og pist, kan ny vejbro over Kattegat blive betalt af brugerne alene, siger transportministeren ved offentliggørelsen af ny screeningsrapport. Blå blok sætter forundersøgelse til 60 mio. kr. i gang.
Bliver 2019 året, hvor byggeriet begynder at tage bæredygtighed seriøst?
Den største klimapåvirkning fra nyt byggeri skyldes produktion af byggematerialer, selve byggefasen og nedrivningen. De danske politikere vil imidlertid ikke stille krav om at minimere påvirkningen – men flere private bygherrer vil ikke længere acceptere den blinde plet.
Genåbning af Langeskov Station koster samfundet 336 mio. kr.
Der er så få passagerer på Langeskov Station, at beslutningen om at genåbne stationen vil give et samfundsøkonomisk underskud på 6,7 mio. kr. hvert år.
Miljømediciner: For svag indsats for sundhedsbeskyttelse
Et aktuelt svar fra sundhedsministeren tyder på, at ministeriet har utilstrækkelig adgang til ekspertise, mener en af Danmarks førende miljømedicinere, professor Philippe Grandjean.
Regeringen vil ikke lade Københavns Borgerrepræsentation teste roadpricing
Trods forslag fra Københavns Borgerrepræsentation mener miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen (V) ikke, at tiden er moden til at teste roadpricing.
Opbakning til dansk forsøgsordning med selvkørende leverencerobotter
Transportordførerne fra regeringen og DF giver grønt lys til en forsøgsordning med selvkørende leverencerobotter.
Regeringen lover parkeringsgaranti til el-biler
Væk med begrænsningerne på rabat til elbiler og ind med krav om, at alle med en elbil er sikret en parkeringsplads med opladning. Sådan lyder det nu fra regeringen.
Regeringen vil afsætte 60 mio. kr. til forundersøgelse af Kattegatforbindelse
Hvis den igangværende screening af en Kattegatforbindelse viser, at det kan være rentabelt at bygge en vejforbindelse eller kombineret vej- og baneforbindelse, er regeringen parat til gå videre med en decideret forundersøgelse.