Japan risikerer over halvanden million tabte arbejdspladser på grund af elbilerUd af de mest solgte elbiler i verden i 2021, finder man kun en enkelt japansk.
Bare rolig - elbilbatterier holder længere end mange havde frygtetNye tal fra Tesla viser, at batterierne i gennemsnit kun har mistet godt 10 procent af kapaciteten efter 320.000 kørte kilometer.
Global mangel på microchips fortsætter: Producenter melder om ‘alvorlig ubalance’Store globale forretninger som Samsung, Honda og Volkswagen advarer nu om, at den globale mangel på halvledere kan få alvorlige konsekvenser.
Chip-kaos: Færre biler ruller ud af fabrikshallerne de næste månederKombinationen af global handelskrig mellem Kina og USA, corona-krise, øget efterspørgsel på hardware og ekstremt ufleksible produktionsfaciliteter giver mangel på mikrochips verden over.
Først i 2065 erobrer selvkørende biler danske vejeRegeringen har med et nyt lovforslag taget første skridt i retning af selvkørende biler på de danske veje. Det sidste skridt ligger 47 år ude i fremtiden, viser ny prognose fra Vejdirektoratet.
Ny rapport: Elbilen kan udrydde hvert fjerde job i den tyske bilindustriDer er risiko for, at industrien gør sig afhængig af leverandører fra andre lande for at bygge elbiler.
Dansk Energi: DTU-studie af elnettet er ikke repræsentativtDTU’s studie konkluderer, at elnettet uden større investeringer godt kan klare en million elbiler. Men Dansk Energi mener ikke, at studiet kan gælde hele landet.
Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbilerElbiler kommer ikke til at belaste elnettet så meget, som det tidligere har været antaget, viser nyt studie fra DTU. Folk lader nemlig ikke op på samme tid.
Sådan forbereder Volvo sig på helelektrisk produktionNu skal alle nye Volvoer være enten elektriske eller hybride. Det kræver omstilling … og batterier.
Tyskere åbner særligt testcenter til at crash-teste elbilerElbiler er vanskeligere at kollisionsteste end fossilbiler, blandt andet på grund af de kraftige og brandfarlige batterier.
VW satser på elbiler med 16 nye fabrikkerTidsfristen er 2022, og de fleste anlæg skal ligge i Europa. Men Kina har en særlig rolle.
Elbilers opladningstid øges kraftigt i kuldeAt oplade en elbil ved minusgrader kan tage tre gange så lang tid som ved mere moderate temperaturer, viser ny forskning.