Nyt ERP-system i Grønland skal rydde op i uoverskuelige datasæt og 70 gamle it-systemer
De grønlandske kommuner får et nyt økonomisystem, som skal effektivisere og modernisere administrationen. Men gamle fagmoduler skal bevares - og man ved endnu ikke hvordan det gamle og det nye skal spille sammen.. .
Skat ignorerede advarsel om »markant risiko« ved at sætte EFI i drift
Mindre end seks måneder før Skats EFI-system blev sat i drift, var underleverandørerne knapt nok på talefod med hinanden eller Skat. Og leverandøren CSC kasserede analyser af kodekvaliteten uden at læse dem.. .
Fagfolk: It-sikkerhedsansvarlige overser visuel hacking af følsomme patientdata
Uvedkommende læsning af papirer der flyder på skriveborde og i faxmaskiner - samt åbne smartphones - er et problem for patientdatasikkerheden.…
Professor: CIOs er introverte og dårlige til innovation
Flertallet af CIOs er gode til at sætte sig ind i nye teknologier som analytics og cloud computing. Men det kniber med at få det koblet op på forretningsudviklingen.. .
OpenOffice-projektet råber desperat efter nye kræfter
Den sidste opdatering til OpenOffice, 4.1.2, blev udgivet i oktober sidste år - og nu råber ledelsen op efter flere udviklere. Ellers kan det være slut med open source-projektet.. .
Sundhedsministeren hyrer eksterne eksperter efter to nye sager om sjusk med patientdata
Minister hyrer eksterne eksperter til at undersøge, om Sundhedsministeriets og de fem tilknyttede styrelser passer godt nok på data.…
Skatteministeren stævner KMD for 692 millioner kroner som følge af EFI
Skats skandaleombruste inddrivelsesprogram EFI kan komme til at koste systemets udvikler KMD dyrt. Skatteminister Karsten Lauritzen kræver 692 millioner i godtgørelse. KMD mener sagsanlægget er urimeligt..
Browserbaserede CRM- og CMS-systemer bombarderes med it-angreb
Angreb mod webbaserede CRM- og CMS apps er mere end fordoblet på et år.…
It-bossen i Københavns Kommune til it-leverandører: »Jeres løsninger er røvkedelige«
Apps til fagsystemer ser direktør for Koncern IT i Københavns Kommune ikke som særlig innovativt. Kom nu med spændende algoritmer og prototyper, lyder opfordringen.. .
Kommentar: Kære Skat, byg en sømpistol - ikke en tømrerrobot
Computere er et nyttigt værktøj, men det er vigtigt, at politikere og embedsmænd også forstår, hvad computere kan, og især hvad de ikke kan.…
Machine learning skal afkorte timelang kræftplanlægning
Kortlægning af en patients anatomi forud for strålebehandling tager timer. Nu vil Google og hospitaler i London effektivisere processen med machine learning.. .
ITU-forsker om offentlig it: Stik imod hensigten bliver borgerne ved med at ringe – men det kan ændres
Det er bøvl og problemer i de kommunale selvbetjeningsløsninger, der får borgerne til - stik imod hensigten - at ringe for at få hjælp, lyder det fra forsker på ITU.…
Offentlig it-leverandør: Vi sukker efter en XML-løsning som supplement til e-mailknapper
Svarknapper i e-Boks og svarlinks i PDF-skrivelser fra kommunerne bør afløses af XML-løsning, hvis det offentlige vil øge kvaliteten af borgerservice, mener it-leverandør oven på sagen om brøleren med en rød svarknap i e-Boks…
It-undersøgelse: Digitale tjenester hænger ikke sammen på tværs af myndigheder
Borgere må selv strikke kontakten med det offentlige sammen, hvis en opgave ligger ud over en enkelt myndighed, viser ny it-undersøgelse. Borgerne er til gengæld klar til at lade myndigheder dele data for at forbedre tjenesterne.
.
It-projektleder: »Borgerne tror, de SKAL svare, når rød svarknap i e-Boks dukker op«
Indkaldelse af bil til syn i e-Boks har ikke svarknapper. Kommunale henvendelser har nogle gange - også selv om det ikke er meningen, at man skal svare. Det har forvirret borgerne, siger projektleder i Favrskov..