Det er sværere at købe mobil-abonnementer end en ny smartphone - MereMobil.dk
Det er ikke nemt at købe mobiltelefoni, tv-pakker, brugte biler, ejendomsmægling, bank og forsikring. Det viser en ny analyse. En hel række af de produkter og ydelser, som de fleste danskere forbruger i det daglige hører til de sværeste at gennemskue og dermed købe. Det viser en ny analyse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Så hvis du også er en mellemting mellem forvirret og frusteret, er du ikke den eneste. – “De danske forbrugere synes, det er svært at navigere rundt på en række markeder, når de er på jagt efter den bedste vare eller ydelse. Ofte er det komplicerede produkter, der volder vanskeligheder, men det kan også være mere simple ydelser, som føles svære at sammenligne”, siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Mette Rose Skaksen. Ifølge analysen synes danskerne generelt, at det er sværere at handle på markederne, end forbrugerne i de øvrige EU-lande gør. Danskerne oplever vanskeligt gennemskuelige detaljer i …