DSB må skrotte velfungerende eltog: Dømt for komplekse til nye signaler Mens IC3-togene død og pine skal have et nyt signalsystem bygget ind for at opfylde Banedanmarks plan, så indgår det yngre, elektriske søstertog IR4 ikke i planen og må skrottes, når de nye signaler tages brug. Den skal DSB lige tygge på.
Projektdirektør: Nu vender vi planen for jernbanen på hovedet Planen om at lade signalprogrammet gå forud for elektrificeringen af hele den danske togdrift har ganske enkelt ikke været realistisk, erkender Banedanmark efter syv års forsinkelse.
Live fra Retten i Glostrup: Nu får vi de sidste detaljer om Dubai-turen Live fra Retten i Glostrup: Dagens retsmøde i Retten i Glostrup i den store Atea-bestikkelsessag handler om en dyr tur til Dubai, som Region Sjællands to it-topfolk deltog i sammen med Ateas to øverste chefer. Følg retsmødet live her.
Banedanmark: »Udviklingen går kun én vej« Styrelsen fastholder på trods af en uventet positiv fejlstatistik for de gamle togsignaler og kritik fra adskillige branchefolk, at det er nødvendigt at rulle et 23 milliarder kroner dyrt signalsystem ud på landsplan.
Spøgelsesbane: Signalkaos lægger nye spor øde et halvt år Transportminister og Banedanmark fremhæver, at jernbanen mellem København og Ringsted åbner med fem tog i timen i stedet for ét. Men prisen er, at der slet ikke kører tog på banen i det første halve år, efter den er bygget færdig.