Indeklima-mareridt i nyt trafiktårn: Ansatte gemmer sig under tæpper og pavillon
De ansatte i S-togs-kontrolcenteret må gemme sig under tæpper og en pavillon på grund af træk, kulde og nedfalden puds. Årsagen skal findes i mobile køleanlæg og et læk køleloft.
Sådan hastebyggede DSB system til at forudsige fyldte tog under coronakrisen
Med vægtdata fra sensorer i S-tog kan DSB estimere, hvor mange passagerer toget har med - og dermed, om de kan rejse med fornuftig afstand til hinanden.
En onsdag i juni bliver DSB’s it-systemer ramt af et 48 timer langt nedbrud: “Min første tanke er, at vi må være ramt af et DDoS-angreb”
Få historien om, hvordan DSB fandt løsningen på det to dage lange nedbrud, som selskabet blev ramt af 24. juni klokken 14.45.
ProData Consult vinder DSB-udbud til 400 millioner kroner
Det danske konsulenthus ProData Consult har vundet et udbud hos DSB til 400 millioner kroner. Derved bliver selskabet DSB’s primære it-ressourcepartner og skal stå for en lang række konsulentydelser.
Fejl i oldgammelt DSB-system var skyld i kæmpe nedbrud: “Det er altså 30 år gammel kode, som vi taler om”
Interview: En overset begrænsning i DSB’s 30 år gamle salgssystem var forklaringen på, at de danske statsbaners for en uge siden blev ramt af et flere dage langt nedbrud, fortæller DSB’s CIO Michael Moesgaard til Computerworld.
DSB´s salgssystem ramt af tekniske problemer
På grund af tekniske problemer er DSB blevet nødt til at suspendere deres krav om pladsbillet.
It-nedbrud får DSB til at fjerne krav om pladsbillet
DSB oplever tekniske udfordringer med billetsystemet. Derfor fjerner DSB nu kravet om pladsbillet i deres fjern- og regionaltog.
Tjekkes for bremsefejl: Næsten alle IC4-togsæt tages ud af drift
Mindst to togsæt havde en fejl på såkaldte køre-bremsekontroller, som kunne medføre, at togene kun ville kunne nødbremse, ifølge DSB.
DSB-systemer ramt af nedbrud: Umuligt at købe togbillet online
Danskerne kan i øjeblikket ikke købe togbilletter online. DSB’s billetsystemer er ramt af nedbrud, og der er ingen tidshorisont på, hvornår systemerne kommer op at køre igen.
Sådan har DSB’s it-afdeling håndteret tirsdagens kæmpe-belastning på it-systemerne: “Da der var allermest tryk på, havde vi sved på panden”
Interview: Tirsdag morgen blev DSB’s hjemmeside udsat for et voldsomt pres, da transportselskabet frigav 50.000 billige rejsepas til sommeren. “Da der var allermest tryk på, havde vi sved på panden,” siger CIO Michael Moesgaard. Læs hvordan det hele forløb her.
Rift om billige rejsepas belaster DSB’s systemer
Salget af 50.000 rejsepas til 299 kroner har skabt voldsom belastning på DSB’s hjemmeside og it-systemer.
Netcompany skal levere nyt cloud-system til DSB for 30 millioner kroner
Netcompany skal levere nyt cloud-baseret CLM-system til DSB i de kommende fem år
Kommentar: Behov for bredere fokus på bæredygtig mobilitet i IDAs Klimasvar
Lene W. Hartmann er kandidat til bestyrelsen for IDA Trafik & Byplan, Michael Søgaard Jørgensen er formand for IDA Grøn Teknologi, og Niels Wellendorf er medlem af Bestyrelse…
Morgen-briefing: Danske fintech-virksomheder slår sig sammen i europæisk betalingseventyr / Nemlig.com klar med natlevering / Ny app fra DSB viser hvornår toget kører
Danske fintech-virksomheder slår sig sammen i europæisk betalingseventyr. Tesla får overskud i første kvartal. Antallet af Twitter-brugere stiger med 14 millioner. Nemlig.com klar med natlevering. Danske Nodes udnævner ny CTO. Ny app fra DSB vise hvornår toget kører. Internetknudepunkter oplever enorme stigninger.
Trafik er halveret på motorvejene under epidemien
Både motorvejstrafikken og passagertallene i den offentlige transport er faldet i takt med at corona-virussen har lagt sig over Danmark.