Bagsiden: En djævelsk ventetid Forventningens glæde skulle jo være den største – men om det ligefrem er for at glæde passagererne på Næstved station, at DSB annoncerer togafgangen mod Køge via Holme Olstrup 666 minutter…
1931: M/F Heimdal har vundet alle automobilisters udelte tilfredshed I utilfredshed med de trange forhold, høje priser og uregelmæssige afgange på Storebælt fik FDM i 1929 bygget en ren bilfærge. Den blev dog overtaget af DSB inden indsættelsen. Læs om den i Ingeniørens artikel fra 1931 om statsbanernes nyere skibsmateriel.
Hvordan bliver S-toget førerløst? DSB kommer med sit bud senere i år Hovedstadens røde S-tog skal skiftes ud med førerløse varianter, har et politisk flertal besluttet. Men hvordan det helt præcis kan foregå, er DSB stadig ved at undersøge. Her er, hvad vi ved indtil videre.
Forskningsprojekt vil teste pakketransport via kollektiv trafik Danskere skal kunne tage en pakke med under armen og bringe den fra én station til en anden, når de alligevel skal med offentlig transport. DSB og flere kommuner samarbejder med erhvervsforsker i Atkins om den klimavenlige pakketransport.
Kritik af DSBs rolle i udbud af nye S-tog Det er endnu uklart, hvilken rolle DSB får, når fremtidens - efter planen førerløse - S-tog får sin debut. En potentiel ny operatør kritiserer rollefordelingen i et brev til transportministeren.
Baggrund: Vejen til det førerløse S-tog Hovedstadens røde S-tog skal skiftes ud med førerløse varianter, har et politisk flertal besluttet. Men hvordan det helt præcis kan foregå, er DSB stadig ved at undersøge. Her er, hvad vi ved indtil videre.
Ørsted henter ny it-sikkerhedschef fra DSB Danmarks største energiselskab, Ørsted, har fået ny CISO, der fremover skal sikre danskerne mod angreb på en del af den kritiske danske infrastruktur.