Uber vil tilbage: Vi er en af vejene ud af trængslen Der kommer konstant flere biler, mere trængsel og mere forurening fra vejene. Den forkætrede transporttjeneste Uber mener, at den kan hjælpe, men det er usikkert, om virksomheden kan udvikle en dansk model.
Banedanmark: »Udviklingen går kun én vej« Styrelsen fastholder på trods af en uventet positiv fejlstatistik for de gamle togsignaler og kritik fra adskillige branchefolk, at det er nødvendigt at rulle et 23 milliarder kroner dyrt signalsystem ud på landsplan.
DSB må skrotte velfungerende eltog: Dømt for komplekse til nye signaler Mens IC3-togene død og pine skal have et nyt signalsystem bygget ind for at opfylde Banedanmarks plan, så indgår det yngre, elektriske søstertog IR4 ikke i planen og må skrottes, når de nye signaler tages brug. Den skal DSB lige tygge på.
Banedanmark får frataget ansvaret for S-banen Privat aktør skal have ansvaret for fremtidens førerløse S-togsdrift og banerne på tognettet. Banedanmark har ikke været i stand til at løfte opgaven, siger DF.
Projektdirektør: Nu vender vi planen for jernbanen på hovedet Planen om at lade signalprogrammet gå forud for elektrificeringen af hele den danske togdrift har ganske enkelt ikke været realistisk, erkender Banedanmark efter syv års forsinkelse.
Spøgelsesbane: Signalkaos lægger nye spor øde et halvt år Transportminister og Banedanmark fremhæver, at jernbanen mellem København og Ringsted åbner med fem tog i timen i stedet for ét. Men prisen er, at der slet ikke kører tog på banen i det første halve år, efter den er bygget færdig.