Hollandske tog kan køre på batterier fra 2025
Togene i to hollandske regioner kan inden for få år køre på batterier hjulpet på vej af brændselsceller eller korte stræk med køreledninger.
Banedanmark fik millioner til at lukke farlige overkørsler i år, men gjorde det ikke
Folketinget gav for to år siden Banedanmark penge til at lukke de farlige jernbaneoverkørsler i 2018. Men arbejdet bliver ikke gennemført i 2018, og Banedanmark beholder pengene.
Banedanmark fik 39 millioner for lukning af farlige jernbaneoverkørsler, som ikke er gennemført
Folketinget gav for to år siden Banedanmark penge til at lukke de farlige jernbaneoverkørsler i 2018. Men arbejdet bliver ikke gennemført i 2018, og Banedanmark beholder pengene.
Banedanmark fik 39 millioner for lukning af farlige jernbaneoverkørsler, som ikke er gennemført
Folketinget gav for to år siden Banedanmark penge til at lukke de farlige jernbaneoverkørsler i 2018. Men arbejdet bliver ikke gennemført i 2018, og Banedanmark beholder pengene.
Banedanmark fik 39 millioner for lukning af farlige jernbaneoverkørsler, som ikke bliver gennemført
Folketinget gav for to år siden Banedanmark penge til at lukke de farlige jernbaneoverkørsler i 2018. Men det er ikke gennemført, og pengene er væk.
GRAFIK: Sådan skal udrulningen af ERTMS forløbe
Som det første sted i Danmark kører togene mellem Frederikshavn og Lindholm nu på det digitale signalsystem ERTMS. Nu følger en række kritiske deadlines, som skal holde, hvis det skal lykkes at få systemet i drift over hele landet i 2030.
Jernbanens nye digitale signalsystem går i drift i Nordjylland
Banedanmark har sat Danmarks nye signalsystem ERTMS i drift på strækningen mellem Frederikshavn og Lindholm.
S-togenes nye signalsystem bliver med »stor sandsynlighed« forsinket til 2022
Den første strækning med det nye signalproblem er stadig ramt af problemer to år efter indvielsen. Banedanmark er »meget kritisk« over for leverandørens løfter om, at den samlede plan med afslutning i 2021 holder.
Billund-bane uden godstog udløser »betydelig fordyrelse«
En ny plan for den enkeltsporede jernbane ventes om få uger at afsløre en alvorlig fordyrelse. Transportministeriet undrer sig over, hvorfor Banedanmark mod forventning har regnet på en bane med godstog.
Næste strækning med S-togenes nye signalsystem bliver først klar i 2019
Den planlagte indvielse af det nye digitale signalsystem mellem Jægersborg, Klampenborg, Svanemøllen og Ryparken må udskydes til næste år.
Lokoførere om nye signaler: »Vores tillid til systemet hænger i en tynd tråd«
Efter næsten tre år med fejl i S-togenes nye signalsystem er lokomotivførerne ikke længere trygge ved det nye system.
Dansk ingeniør byggede bro til pingviner og havne til D-dag
Ove Arup er filosoffen, der blev verdenskendt ingeniør – ny udstilling hædrer manden bag ikoner som Sydney Operahus.
Banedanmark: Problemer med S-togenes nye signalsystem fortsætter i 2019
Bremseproblemer og falske fejlmeldinger i S-togenes nye signalsystem når ikke at blive løst, inden systemet skal tages i brug på de næste strækninger om en måned.
S-tog kører med konstant sikkerhedsadvarsel
På første strækning med det nye signalsystem kører togene efter to år stadig med nedsat hastighed, og computere skal genstartes konstant. Senest er togene ramt af sikkerhedskritisk fejl.
Ringstedbanen får den dårligst mulige tilslutning for at spare penge her og nu
Der spares 200 millioner kroner lige nu. Men det koster en samfundsøkonomisk gevinst på over en milliard kroner.